Celé studium na základní škole nás provázela matematika. Pro někoho pak tato výuka pokračovala na střední škole, ať již na učňovském pracovišti nebo na gymnáziu. Matematika má mezi ostatními předměty specifické postavení. Je totiž plno lidí, kteří s ní na základní škole měli problém. Je otázkou, čím tyto problémy byly způsobeny. Je možné, že na některé pokročilé úkoly je potřeba specifický typ myšlení, který nemá každý, ale není vůbec jisté, jestli se toto vysvětlení týká doopravdy všech, kteří s matematikou bojovali.
Dále je dost důležité, kdo tento předmět vyučuje. V tomto případě na tom záleží o trochu více, protože matematika má jen a pouze jedno správné řešení, a přesně na toto je potřeba dojít. Přitom se nejedná o fakta k nabiflování jako v případě dějepisu nebo o schopnost pochopit autora (ale každý po svém) jako v českém jazyce. Děti musí být učitelem navedeny ke správnému myšlení, které je dovede k výsledku. Matematika obsahuje různé úlohy, ať už se jedná o řešení rovnic nebo o geometrii. Právě v pokročilé geometrii je potřeba mít alespoň základní orientační smysl.
Ale i pokud jej nemáte, je možné se řešení úloh naučit, řekněme více mechanickou cestou. V takovém případě budete k řešení daného problému potřebovat větší množství času, ale půjde to i tak. Učitelé matematiky vždy říkají, že se studenti mají učit, jelikož matematiky se nikdy nezbaví. A většina studentů pak později pokorně přiznává, že tomu tak doopravdy je. Například pokud se z Vás v budoucnu stane stavař, je možné, že budete nuceni počítat různé rozměry, úhly a další čísla. V dnešní době Vám budou hodně nápomocné různé nástroje, například sinusové pravítko. Ale principy veškerých měření a výpočtů budete muset znát a nosit v hlavě právě Vy. Takže možná se doopravdy vyplatí dávat ve škole pozor a učit se.